Dan 1. (20.7.2013.)

Podvolovjek - Logarska Dolina - Vellach - Jezersko - Kranj - Škofija Loka

Nakon cele noći vožnje kombijem, u 6:30 se iskrcavamo 8km pre planirane tačke jer je put kojim smo krenuli gotovo bez ikakvog saobraćaja i šteta je voziti se autom umesto biciklom. Sklapanje bicikala i postavljanje bisaga nam oduzima još čitav sat i u 7:30, nakon što smo nazdravili Jegerom za dobar put, konačno polazimo ka Logarskoj Dolini.

Ubrzo izbijamo na prvi prevoj (Podvolovjek). Prvi utisci su neverovatni. Potpuni kulturni šok, prozori svake kuće okićeni su cvećem, a priroda je toliko neverovatno neuprljana, da nam to gotovo smeta. Kontrast boja neba, drveća, vode, cveća, daleko je jači od onog na koje su nam oči naviknute.

Sve podseća na vožnju kroz tutorijale fotošopa.

Na 15. km vožnje naš put počinje da prati tok Savinje i već kilometar kasnije pravimo novu pauzu kraj reke.

Ubrzo stajemo na prvo, jutarnje pivo. Neophodno nam je, kako bismo se privikli na zatečenu situaciju. Dok sedimo pred drumskom kafanom pored nas prolaze grupe biciklista i motociklista. Nema ni traga od teretnih vozila koja nam kod kuće zagorčavaju svaku drumsku vožnju.

14km kasnije odvajamo se sa našeg puta kako bi smo posetili Logarsku Dolinu. Ova dolina je jedna od najlepših ledničkih dolina u Evropi i zadire u obronke Kamničko – Savinjskih Alpa.

Nakon kratke posete dolini vraćamo se na glavni put i počinjemo uspon ka Pavličevom sedlu , prevoju na 1339mnv gde ćemo preći u Austriju. Ovde postajemo svesni da se nalazimo u zemlji biciklizma. Na dosadašnjim turama bez obzira na teret koji su naši bicikli nosili bili smo u mogućnosti da vozimo rame uz rame sa lokalnim biciklistima. Ovde to nije slučaj. Dok sporo napredujemo uzbrdo, grupe biciklista nas pretiču gotovo kao da stojimo. Na 39. km vožnje, čekajući da se svi okupimo, upoznajemo devojku  koja takođe čeka svoje prijatelje bicikliste. Od nje saznajemo da se nedaleko od nas nalazi gazdinstvo sa sjajnim vidikovcem gde se možemo okrepiti kiselim mlekom i domaćom hranom. Potrebno je da za oko 1km skrenemo sa svog puta.

Ubrzo stižemo do kmetije Žibovt koja se nalazi na 1100mnv.

Uživamo u pogledu na Alpe, pijemo kiselo mleko i jedemo nešto čije poreklo nikada nismo otkrili. Podseća na čvarke, ali nije životinjskog porekla. Krećemo ka prevoju.

Po prelasku u Austriju otpočinje spust, gubimo 450mnv i na raskrsnici pred samim Velahom (Vellach) ponovo započinjemo uspon ka prevoju Jezersko, gde se vraćamo u Sloveniju.

Ovaj prevoj nalazi se na 1213mnv i to je 56. Km današnje vožnje.

U narednih 35km gubimo više od 800mnv i polako ulazeći u sve gušći saobraćaj stižemo do Kranja u dolini Save.  U Kranju se ne zadržavamo, kupujemo namirnice za večeru i vozimo ka današnjem cilju Škofiji Loki, gradu muzeju.

U Škofiju stižemo u 18h.

Nakon obilaska starog gradskog jezgra sedamo u kafić u centru kako bi smo sabrali utiske i odmorili uz Union pivo.

Malo pre 8h polazimo u potragu za mestom gde bi mogli prenoćiti. Pripremajući se za put saznali smo da zvanično kamp ne postoji desetinama kilometara od Škofije ka Bohinju.  Raspitujući se u samom gradu, već u prvom pokušaju upoznajemo Franca Hafnera koji nam nudi da šatore postavimo u njegovom dvorištu. Franc je i sam biciklista, proputovao je biciklom mnogo više od nas, to je u Sloveniji česta pojava. Prošle godine je mesec dana biciklom obilazio Grčku. Šatore postavljamo u sredini njegovog dvorišta, a nakon tuširanja kuva nam kafu i nudi nas rakijom. On i njegova supruga nam na raspolaganje stavljaju i svoje kupatilo, te nam kuću ostavljaju otključanu tokom čitave noći.

prešli smo 108km

i napravili 1408m vertikalnog uspona

preuzmite gpx trek log za prvi dan