Dan šesti 27.7.2012.
Zakopane (PL) – Novi Targ – Lubien – Mislenice – Velička (PL)

Ustajemo oko 8h. Nakon pakovanja doručkujemo i krećemo ka Krakovu. Put Zakopane – Novi Targ je gotovo zakrčen, vozimo uz ivicu puta i pretičemo sve automobile.

Nakon 10-ak kilometara situacija se malo popravlja, ali je put i dalje preopterećen. Pošto su Tatri sada već za nama, a jedno naseljeno mesto zamenjuje drugo, vožnja nas ne inspiriše previše. Upravo zbog toga se trudimo da se što pre dokopamo zanimljivijih predela.  U Novi Targ-u se nalazimo ispod 600mnv i put odatle ponovo počinje da se penje. Nakon 10km (na 29. km vožnje) izbijamo na prevoj 800mnv gde se od našeg puta odvaja put ka mestu Rdzavka. Pravimo kreću pauzu i odavde se na našem putu pruža poslednji pogled na Tatre. Narednih 16 km vozimo uz povremena čekanja jer se pola ekipe i dalje ne oseća dobro zbog prehlade koju neki vuku još od prvog dana.

Na 44. kilometru Iva i ja, kao u ovom trenutku brži deo ekipe odlučujemo da na jednom usponu prekratimo put. Umesto obilaznicom do prevoja stignemo kraćim putem koji, kako nam se po karti čini, vodi kroz mirno naselje, umesto kroz i dalje prisutnu saobraćajnu gužvu. Naš put u početku ide na svega stotinak metara od puta sa koga smo se sklonili. Plan je da na prevoju sačekamo Ivana i Marka. Ubrzo asfaltni put biva zamenjan finim tucanikom posutim između vikendica. Kućice se postepeno gube, a naš put kreće nizbrdo spajajući se vremenom u samo jedan trag. Pošto su nam bicikli sa teretom teški preko 40kg, na pamet nam nepada da se okrenemo i potražimo drugu opciju. Sa glavnog puta smo se odvojili pre više od 3km, a po gps-u on se nalazi direktno ispred nas na oko 500m.

Međutim, naša stazica se pretvara u vododerinu koja se završava kanalom dubokim oko metar kroz koji teče potok. Čujemo automobile vrlo blizu nas, ali oni se sada nalaze negde iznad. Nakon što smo jedva prebacili bicikle na drugu stranu potoka, potrebno nam je još 10-ak minuta da bi se izborili sa šumom, a zatim i visokom travom i vratili se na put. Prošlo je gotovo 45 minuta od kada smo napustili glavni put. Pošto se put sada kreće nizbrdo, svesni smo da smo preskočili prevoj kao redovno mesto sastajanja. Pokušavamo da drugi deo ekipe dozovemo radio stanicom, ali bez uspeha. Nakon nekoliko pokušaja uspevamo da ih dobijemo putem telefona. Govorimo im da ih čekamo na putu ispred i da se nećemo mrdati, ali odmah po prekidu veze postajemo svesni da su oni već kilometrima ispred nas. Više ne čuju telefon, jure nas ne znajući da u stvari mi jurimo za njima. Pred mestom Lubien stižemo do table koja kaže da se za Krakov ide autoputem. GPS nas usmerava na putić koji prati autoput. Konačno se drugi deo ekipe javlja i ispostavlja se da su oni izašli na autoput, a u trenutku kada su toga postali svesni mogućnost povratka je bila isključena. Nalaze se već 15km ispred nas, negde na autoputu.

Pošto putić na koji nas GPS usmerava ne obećava brzinu veću od 15km/h, ne preostaje nam ništa nego da i mi rizikujemo i krenemo autoputem koji prati tok Rabe. Nakon 16 km besomučne jurnjave autputem, u nadi da nas policija neće opaziti, stižemo do isključenja pred gradom Mislenice gde nas čekaju Ivan i Marko. Pošto smo predhodnih nekoliko dana proveli u planinama, vrućina kao posledica silaska na visinu manju od 280m nam nikako ne prija. Zbog jurnjave autoputem smo gotovo potpuno dehidrirali. U restoranu pored puta se osvežavamo i ručamo i oko 15:30 nastavljamo put ka rudniku soli u mestu Velička što predstavlja današnji cilj. Sledećih 9km put prati obalu jezera Dobčicki, a onda se odvajamo sa glavnog puta (967) i krećemo severno, mirnim lokalnim putem. Uskoro se počinju pojavljivati putokazi ka rudniku soli Velička i nakon 14km vožnje stižemo na odredište.

Poslednja tura kroz rudnik počinje u 6h. Nakon kraćeg lutanja pronalazimo zgradu iz koje polaze ture kroz rudnik. 17:50 je i imamo svega 10 minuta da razmenimo novac, presvučemo se, nađemo sigurno mesto za bicikle (tura traje 3h) i kupimo ulaznice.

Sama poseta ovome rudniku bila bi dovoljan povod za pedalanje od Budimpešte. Nakon završetka ture umorni smo i gladni. Nakon večere ispred lokalne picerije polazimo u potragu za kampom. Na prvi nailazimo 1,5 km dalje na istočnoj periferiji grada. Smeštamo se i oko 23h odlazimo na spavanje.

Ovog dana smo prešli 97km

preuzmite gpx trek log za šesti dan