Dan 3. Žljebovi – Kalinovik

Buđenje 6:30, pokret u 8:20. Pred nama je 10km uglavnom ravnog terena do Sokolca (860mnv).

Doručak u Sokolcu oko 9h i krećemo ka Romaniji.

Uspon počinje od Podromanije (860mnv) 4,5km od Sokolca i penjemo se narednih 11km do visine od 1280mnv i Ravne Romanije.

10.

11.

12.

Sledi 27km uglavnom spusta sa čestim tunelima sve do Sarajeva (550mnv).

14.

15.

U Sarajevo ulazimo 15 minuta pre podneva.

16.

17.

18.

19.

Pravac Baščaršija u potraza za ćevapima. Nakon što smo obišli celu Baščaršiju, odlučujemo se da sednemo u ćevabdžijnicu u sporednoj ulici gde nam i bicikli mogu biti na vidiku.

20.

21.

22.

23.

24.

Ćevabdžijnica se zove Dženita, svi naručujemo, naravno “10 upola s` lukom” i sarajevsko pivo.

25.

. U 13:30 polazimo dalje, Sarajevo jeste lepo, ali nam se svima žuri da se ponovo dokopamo mirnih predela i zbrišemo iz gradske gužve.

26.

Raspitujemo se za Trnovo i Dobro Polje, ljudi koji nas upućuju misle da idemo ka Crnoj Gori, kada im objašnjavamo da smo pošli ka Mostaru, pa dalje ka Makarskoj svi su zbunjeni i tvrde da se tuda ne može, no mi ostajemo dosledni putu koji smo zamislili. Penjemo se ka Trebeviću, zatim odvajamo ka Trnovu i na 63. km vožnje trećeg dana napuštamo Sarajevo.

27.

Ulazimo u kanjon reke Željeznice i počinjemo uspon ka Trnovu.

28.

Dok se potpuno znojavi mučimo uzbrdo sustiže nas Žule, višegodišnji Pancevac, a večiti Sarajlija, svojevremeno veoma aktivni i uspešni planinski bicilista, kome smo javili da se nalazimo u njegovom gradu. On je takođe na 2 točka, ali ima daleko više od jedne konjske snage. Pravi nam društvo do Trnova, pokušavajući  da nam objasni da smo na pogrešnom putu, ali mi ostajemo pri svome. U Trnovu  (27km od izlaska iz Sarajeva, na 810mnv) razgovarajući sa Žuletom uz grožđe skupljamo energiju za početak pravog uspona. Pozdravljamo se sa Žuletom i oko 16:30 nastavljamo put.

29.

Sledi 9km uspona do 1170mnv, zatim oko 5,5km spusta do Dobrog Polja (970mnv), tu se odvajamo sa puta kojim sarajlije idu za  CG i otpočinjemo novi uspon ka Kalinoviku.

30.

31.

32.

Uspon je 5,5km dug i izvodi nas na prevoj na 1210mnv u 18:20.

33.

Na prevoju ne verujemo do kakvih predela smo stigli. Nalazimo se u polju okruženi svim bitnim planinama okoline Sarajeva: Velež, Igman, Jahorina, Bjelašnica.

34.

35.

Ostalo je još 12,5km  gotovo ravnog terena do današnjeg cilja, Kalinovika.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

U 19:20 po GPS-u ulazimo u Kalinovik (1070mnv), ali pred nama se samo nižu prazne kasarne, izgleda kao grad duhova. Ipak, iza krivine se pojavljuje vrlo živopisno mesto sa trvđavom na brdu koje dominira čitavim krajem.

43.

44.

Raspitujemo se i saznajemo da nam je najbolje mesto za podizanje kampa na nekoliko km dalje našim putem.Snabdevamo se sarajevskim i klopom za večeru i doručak, a zatim polako krećemo ka budućem kampu.

45.

Izlazimo iz Kalinovika i još jednom postajemo svesni da se u brdima jedinice ne poklapaju sa onima na koje smo naučili. Meštani su nam rekli da do jezera kraj puta imamo oko 1km od grada, međutim to se pretvara u oko 4km vožnje, dok nam sa kormana vise kese sa pivom, hleb, jogurt, paradajz,....

46.

Konačno, nailazimo na odvajanje sa glavnog puta i spuštamo se do jezera. Uz zalazak sunca postavljamo šatore, širimo još uvek mokre stvari i palimo logorsku vatru pošto se temperatura spustila na svega 5 stepeni.

47.

48.

49.

Nakon večere i piva odlazimo u šatore. Prevalili smo 125km i ostvarili oko 1500mnv uspona.