Dan peti Dumbraveni – Cartisoara  (123km; 870mnv)

Buđenje u 6:30.

Sva okolna brda su u magli koja dopire na svega nekoliko metara od nas.

Doručkujemo, u međuvremenu svraća čovek sa kojim smo se upoznali sinoć, nudi nam da se umijemo i opskrbimo vodom na njegovom placu, stotinak metara dalje, u brdima, što naravno sa oduševljenjem prihvatamo. Kada izbijemo na zaravan sa ribnjakom, pored njegove kolibe, na trenutak žalimo što ga nismo pitali da tu i prespavamo, ne bi nam bila potrebna kisela voda da se istuširamo. Ubrzo se upoznajemo sa 5-10 pasa koji nas posmatraju iz svojih bokseva i shvatamo da smo ipak ispravno postupili. Peremo deo veša koji kačimo na improvizovane štrikove na bisagama, spremamo se, krecemo dalje.

Sledeća stanica, mesto za doručak Medias, 16km od nas, na 302mnv. U Medias stižemo u 9:30 kupujemo hranu za doručak i klopamo u obližnjem parku. 10,5km dalje prolazimo kroz mesto Copsa Mică, pored koga se nalazi impresivna fabrika crnog ugljeničnog praha kojim se pune toneri fotokopir mašina i koji daje pigment i ojačava automobilske gume.

Iako je fabrika prestala sa radom još 1993. posledice se i dalje primećuju svuda naokolo. Pred nama je blagi uspon koji nas u narednih 30km sa 302mnv podiže na 540mnv.

Nastavljamo ka Sibiu, a put nas vodi korz Axente Sever, selo sa utvrđenom crkvom transilvanijskih Saksonaca koja više podseća na još jedan zamak nego na crkvu.

U 1:10 na 56. km današnje vožnje, ulazimo u Slimnic, iznad koga se na brdu uzdiže utvrđenje iz sredine XIV veka.

11.

14km dalje u 2:20 ulazimo u Sibiu (420-440mnv), prestonicu Transilvanije tokom XVIII veka i jedan od najbitnijih kulturnih centara Rumunije.

12.

13.

Grad je smešten na reci Cibin, pritoci reke Olt. Stari grad je i ovde smešten na uzvišenju. Struktura slična onoj u Sigišoari, ali je sve znatno veće.

14.

28.

29.

30.

Obilazimo grad, Iva i ja ne prestajemo da slikamo. U 3h shvatamo da ćemo, kako bi jeli, a da nam bicikli ostanu pri ruci morati da napustimo centar, što i činimo.

31.

Na periferiji jedemo nešto nalik girosu i testiramo Bucegi pivo, Ursuz je i dalje favorit. U 20 do 4 nastavljamo ka Fagarašan planini koja se u daljini nazire. Od 96. km današnje vožnje put prati tok reke Olt.

32.

Već je 5:20, vozimo neprekidno 1h i 40 minuta i potreban nam je odmor. 9km dalje u 5:45 fatamorgana!!! Put mostom preseca reku Porumbacu, pritoku Olt-a, praktično kod samog ušća. Dok prelazimo most primećujemo decu koja se u reci kupaju pod slapovima napravljenim, verovatno, kako bi se reka usporila. Bez mnogo razmišljanja skrećemo sa puta i svega nekoliko metara kasnije nalazimo se u ogromnom đakuziju koji masira naše napaćene noge i zadnjice. Iz vode bez volje izlazimo pola sata kasnije svesni da do cilja ima još 20-ak km, koje ako želimo da ostanemo delimično čisti, ne bi smeli prebrzo da savladjujemo. Sa druge strane mosta nalazi se selo Porumbacu de Jos, tu pronalazimo prodavnicu u kojoj dopunujemo energiju, a pred kojom se momentalno sakuplja sav lokalni ološ u potrazi za besplatnim pivom, koje im naravno nismo priuštili. Možda upravo zbog toga, ali već 500m dalje čuvena duct tape-ovana Rubena je ponovo popustila i saniranje ovog problema nam oduzima dragocenih 40min. Kada konačno uspemo da krenemo dalje, još jedna guma se buši, ovog puta na Ducinom biciklu. Sada više nemamo vremena da se čekamo, Iva ostaje da pomogne Duci, a ostali voze dalje, ka podnožju Fagarašana kako bi se opskrbili potrebštinama za večeru, kao i sutrašnji poduhvat. Što smo bliži Fagarašanu, on sve strašnije deluje, mi smo na 500m, a pred nama su 2 najviša vrha Rumunije, Negoiu (2535m) i Moldoveanu (2544m).

33.

U sam sumrak, u 8:30 ulazimo u Cartisoara-u, Fagarašan je sada već tu pred nama, a nad njime duga, očigledno je i danas tamo padala kiša. Dok kupujemo sve što nam je potrebno za veče, ali i sutra (pošto nemamo ideju šta nas sutra očekuje) Iva i Duca stižu. Biskvit salama je definitivno poslastica koju treba poneti na uspon, a u Kartišoari je ima :-). Izlazimo iz mesta i pretovareni vozimo uzbrdo još 3km do prvog platoa pogodnog za kamp.

34.

35.

9 je sati, mrak je gotovo pao, mi smo na 540mnv. Brzo postavljamo šatore, presvlačimo se, večeramo. Kamp smo neprimetivši postavili pored nekoliko velikih mravinjaka, nepažnja će na nama ostaviti posledice koje će potrajati do kraja puta.

36.

U 10h svi smo u vrećama.

Detaljna mapa staze

Visinski profil staze

HTML Comment Box is loading comments...